Akademik araştırma yarışmalarının, problemlere yaratıcı çözümler bulmak ve önemli bilimsel buluşlar yapmak için ilham verici olduğu tartışılmazdır. Örneğin:

  • 1927 yılında Charles Lindbergh’ın Atlantik Okyanusu’nu kendi uçağı ile geçme denemesi, New York’lu otelci Raymond Orteig tarafından 1917 yılında sunulan Orteig Ödülü tarafından teşvik edilmiştir.
  • Ekim 2004’de uzay mühendisi Burt Rutan kendi uzay gemisi SpaceShipOne ile iki hafta içerisinde iki kere uzaya çıkıp gelerek 10 milyon dolarlık ödülü kazanmıştır. Rutan’ın şirketi devlet desteği olmadan uzaya çıkabilen ilk şirket olarak da tarihe geçmiştir.
  • 2015 yılının Ocak ayında ise Arizona’da okuyan dört İspanyol lise öğrencisi İleri Deniz Teknolojileri Eğitim Merkezi’nin Uzaktan Kumandalı Araç yarışmasını kazandılar. Hem de bunu dünyaca ünlü MIT gibi yüksek bütçeli kurumlar ile yarışarak başardılar.

competitionBir yarışma mı yoksa rekabet mi?
Araştırma yarışmaları genellikle kendi araştırma tekniğinizi ya da algoritmanızı test edebileceğiniz veri setleri sunarlar. Veya ortaya atılan problemi çözdürerek zekanızı teste tutmanın keyfini yaşatırlar. Bu tarz yarışma modellerine göz attığımızda, bazıları sonucunda para ödülü gibi maddi bir ödül verirken bazıları ise bilgiye dayalı ödüller vermektedir.

Yarışmalar, araştırma uygulamaları ya da zaten üzerinde çalıştığınız bir algoritmaya eşleşme bulmak için iyi bir seçenek olabilir. Çoğu durumda verilerinizin doğrulaması en iyi kendi veri setiniz veya konunuz ile alakalı herkese açık veri setleri ile sunulabilir.

Ticari Yarışmalar
GlaxoSmithKline (GSK) her yıl Discovery Fast Track Challenge isminde bir yarışma düzenliyor. Bu yarışmayı kazananlar ise firmanın yapacağı ticari ürünlerin geliştirilmesine katkıda bulunuyorlar. Ortaya böyle bir büyük bir ödülün koyulması agresif bir pazarlama taktiği olarak görülebilir ama aslında oldukça etkili bir yöntem. Çünkü bu şekilde hem firma hem de araştırma takımları kendilerine fayda sağlıyor. Ufak bütçesi olan küçük bir araştırma takımı da olsanız bu yarışmalarda firmanın dikkatini çekmeniz hiç de zor değil.

Bu şekilde yapılan birçok yarışma geleceğin bilim insanını yaratıcı düşünmeye zorlamak ve sınırların ötesine geçmek anlamında teşvik etmektedir. Bu tür ticari yarışmalar hem kazananın hem de bağlı olduğu fakültenin fikirlerini gerçeğe dönüştürebilme fırsatı sunmaktadır.

Yatırımın getirisi
Eğer bağlı bulunduğunuz bölüm mezuniyetiniz için bu tarz yarışmalara katılmanızı şart koşmuyorsa veya fikirleriniz çok heyecan ve ilham verici değilse, çoğu yarışmanın size sunabileceği şey bir miktar maddi yardım olacaktır. Aynı zamanda çoğu akademik araştırmacı için, eğer belli bir konu üzerinde anlaşma sağlanamamışsa, araştırma yarışmaları kısıtlayıcı ve zoraki bir görev haline gelecektir. Bu yüzden başvururken harcadığınız zamana ve bunun getirisine iyi dikkat edin.

Maksimum çaba
Sadece günde birkaç saat çalışarak, şöhret veya biraz para kazanmak için bu tarz yarışmaların peşinde koşmak faydasız bir egzersiz gibi gözükmektedir. Kendinizi araştırmanıza daha iyi finansman kaynağı bulmaya ve yararlı işbirlikleri yapmaya adarsanız, hem alıcı bit kitleye daha koyla ulaşırsınız hem de alanınıza bilimsel bir katkı yapmak için daha büyük bir şansınız olur.

Share Button