Dış etmenlerle rekabet!

İzleyicilerin ilgisini çekebilmek, toplantı ve sunumlar için oldukça önemlidir. İzleyicinin dikkat süresi çok uzun değildir. O yüzden, sunum yapanın dikkatleri çekebilmek için çok fazla vakti yoktur.

İster küçük bir toplantı odasında olsun, ister büyük bir oditoryumda, etrafta dikkat dağıtan birçok etmenle rekabet etmeniz gerekir. İzleyici sunuma gelirken karşılaştığı trafik yüzünden stresli olabilir, aklı işinde olabilir veya sizin söyleyeceklerinizden çok e-maillerini kontrol etmekle ilgileniyor olabilir.

İpuçları

İzleyiciler ile bağ kurmak ve onları sunumun içine çekmek maharet ister. Yine de bu konuda çok yetenekli olmasanız bile, aşağıdaki bu ipuçları sizi başarıya götürecektir:

  • Kendiniz olun: Başarılarınızı izleyiciyle paylaşın ama bunu abartmayın. Her şey gerçek olsun. Başarı her zaman üstünlük anlamına gelmez. Sahip olmadığınız özellikleri varmış gibi göstermeye çalışmayın. Bırakın kelimeler yerine, eylemleriniz sizi anlatsın.
  • Yavaşlayın: Heyecanlı veya stresliyseniz, hızlı konuşma eğilimi gösterebilirsiniz. Yavaşlayın, kelimeleri anlaşılır bir şekilde telaffuz edin ve mümkün olduğunca izleyicinin gözlerinin içine bakın. Ne kadar sakin kalmayı becerirseniz, diliniz o kadar az sürçer.
  • Eleştirilere açık olun: Sunum yapan kişi kendisi ile ilgili bir hikaye anlatırsa, izleyicilerle hemen bağlantı kurabilir. İzleyici, sizin de onlar gibi bir insan olduğunuzu hissettiğinde rahatlayacaktır. Daha önce deneyimlediğiniz herhangi bir başarısızlığınız varsa, bunu paylaşmaktan çekinmeyin. Emin olun ki, bu da izleyici ile sizin aranızda bir güven bağı oluşturacaktır.
  • Net iletişim kurun: Kelimeler güçlüdür ama elbette ki anlaşıldıkları sürece! Geniş kelime hazinenizi veya çok iyi hakim olduğunuz terminolojiyi kullanmaya hevesli olabilirsiniz. Ancak izleyiciler kullandığınız her süslü kelimeyi veya terimi bilmek zorunda değildir. O yüzden, kelimeleri izleyicilerin anlayabileceği şekilde seçmenizi tavsiye ederiz.
  • Şaka yaparken ihtiyatlı olun: Doğru yerde doğru şakayı yapmak, izleyiciyi sunumun içine çekmenin en güçlü yollardan biridir. Ancak ölçüyü kaçırmamaya dikkat edin.
  • Tedirginliğinizi yenin: Önemli bir sunumdan önce biraz tedirgin olmak normaldir. Ama bu tedirginlik, izleyicinin kendinize güveninizi sorgulamasına neden olabilir. “Acaba mükemmel olabilecek miyim?” endişesini kafanızdan silin. Sunum için uzun süre önceden hazırlanın ve pratik yapın. O gün geldiğinde ise sunumunuzu kendinizden emin bir şekilde yapın.
  • İnsanları cezbedin: İzleyicinin dikkat süresi aşırı kısadır. Dikkatlerini ilk dakikalarda çekmeye gayret edin. Kullandığınız kelimeleri birebir hatırlayamasalar da, izleyiciler sözü edilen nokta hakkındaki hikayeleri gayet net bir şekilde anımsar. Anlatmak istediğiniz konu ile ilgili bir hikaye anlatın ama bunu kısa olmasına özen gösterin.
  • Problemleri dile getirin: Sunumda hitap ettiğiniz kitlenin karşılaşabileceği problemlerin farkında olduğunuzu gösterin ve bunlar için potansiyel çözümler sunun.
  • İhtiyaç duyulursa notlar dağıtılabilir: Detaylı bir bilgi paylaşmak istediğinizde, bunu izleyiciye dağıtılan çıktılarla destekleyebilirsiniz. Bu, özellikle görselliği ön planda olan izleyiciler için önemlidir.
  • Karşılıklı etkileşim: Söz hakkının sadece sizde olduğu bir sunum, bazı izleyiciler için çok sıkıcı olabilir. Bu nedenle, izleyici ile diyaloğa girmek, soru sormalarına izin vermek, grup tartışmaları yapmak ve geri beslemeyi teşvik etmek sunumu ilginç hale getirecektir.

Bu püf noktalarına dikkat edilirse, izleyiciyi sunumdan uzaklaştırabilecek faktörler ile rekabet etmek aslında o kadar da zor değildir!

 

Share Button