18

Araştırmanızın Tanıtımını Nasıl Yapmalısınız?

Her yıl,  bir milyonun üzerinde bilimsel makale yayınlanmakta ve bu oran her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle, makalenizin diğerleri arasından sıyrılıp fark edilmesi hem çok önemlidir, hem de çok çaba gerektirir.

Birçok bilim insanı, her ne kadar çalışmalarının yayınlanmasını istese de, onların tanıtımını yapmak konusunda çekimser kalır. Oysaki bu, özellikle bilim dünyasında teşvik edilmelidir. Aşağıda, araştırmanızın tanıtımını kolaylaştırabilecek bazı yöntemler paylaşıyoruz.

Her şey açık ve anlaşılır yazmakla başlar!

Daha geniş bir kitleye ulaşmak için açık ve anlaşılır bir yazım üslubu benimsemek şart. Çalışmanın ilk satırlarında, araştırmanın neden önemli olduğu anlatılmalıdır. Neden ve sonuç ilişkilerinden bahsedilmelidir. Okuyucunun herhangi bir bilgiye önceden sahip olduğu farz edilmemelidir. Terminolojiye dikkat edilmeli, açık bir sonuç metni yazılmalı ve giriş metni ile bağlantı kurulmalıdır. Bu konuda uzman olmayan birinin bile, çalışmayı okuyunca güçlü ama basit bir mesaj alması hedeflenmelidir.

Bilimsel kongre ve konferanslar

microphone-704255_960_720Eğer bir konferansa katılıyorsanız, yapacağınız sunum çalışmanıza bir yüz ve ses kazandırır ve size yeni fırsat kapıları açabilir. Meslektaşlarınız, araştırmanız hakkında bilgi almakla kalmaz, aynı zamanda sizinle çalışmanız üzerine tartışma fırsatı da bulur. Ayrıca, kongre veya konferansa katılan bazı basın mensuplarının da dikkatini çekebilirsiniz. Böylece tanıtıma katkısı olabilecek önemli bir adım atabilirsiniz.

Seminerler

Üniversitelerin seminerleri ya da endüstriyel seminerler de araştırmanızın tanıtıma yardımcı olabilecek etkinliklerden biridir. Hele ki araştırmanız, seminere katılan firmalardan birinin ilgi alanına giriyorsa!

Basın

Eğer bir kuruma bağlıysanız, kurumunuzun iletişim kanallarını kullanabilirsiniz. Bazı kuruluşların kendi halka ilişkiler birimi oluyor. Bu birimlerden destek alabilir veya dahili bültenler aracılığı ile araştırmanızın tanıtımını gerçekleştirebilirsiniz. Dergiler, gazeteler, radyo ve TV kanallarındaki haber programlarında da şansınızı deneyebilirsiniz.

Sosyal medya çemberi

social-media-419944_960_720Sosyal medyanın çalışmanızı daha büyük kitlelere duyuracağı şüphesiz. Özellikle de, araştırmanızın özetini bir blog olarak paylaşırsanız, bu çok işinize yarayabilir. Bu özetin amacı, konuyla ilgilenen kişilerin araştırmanızın kolay okunabilen bir biçimine erişmesine imkân tanımaktır. Azami etki için, özetin 400-600 kelime arasında olması, kilit sonuçları içermesi ve akademik dünyadan gelmeyen sıradan insanlar tarafından da anlaşılabilir olması önemlidir. Aynı zamanda Facebook ve LinkedIn bağlantılarınızı web siteniz ya da blog’unuza yönlendirebilirsiniz. Böylelikle, araştırmanızın tanıtımını da hızlandırmış olursunuz.

Bu yöntemlerin yanı sıra, çalışmanızın arama motorlarında yüksek sıralarda çıkması için araştırma metninizi SEO optimizasyonuna uygun bir biçimde düzenleyebilirsiniz. Böylece daha çok okuyucunun dikkatini çekebilir, akademik çevrede daha yüksek görüntülenme oranlarına ulaşabilir ve daha fazla alıntılanabilirsiniz. Anahtar kelimeleri, özellikle başlıkta ve özette kullanmanızı tavsiye ederiz.

Aslında zor değil

Araştırma ve çalışmaların tanıtımı bilim insanlarının gözlerinde büyüttüğü kadar zor değildir. Görüldüğü üzere, bunu gerçekleştirmenize yardımcı olacak çeşitli yöntemler ve platformlar mevcut. Yeter ki, siz bunları etkin ve doğru bir şekilde kullanın.

 

 

 

X

Ücretsiz makalelerinizi tükettiniz.

Araştırma yazarlığı ve akademik yayıncılık konusundaki tüm kaynaklarımıza sınırsız erişim sağlamak için ücretsiz üye olun:

  • 320 + blog makaleleri
  • 50+ Web Seminerleri
  • 10+ Uzman podcast
  • 10+ e-Kitap
  • 10+ Kontrol Listesi
  • 50+ İnfografikler