18

Araştırmanızın Yankı Uyandırıp Uyandırmadığını Nasıl Anlarsınız?

Akademik bir araştırmanın amacı nedir? Bu soruya verilebilecek onlarca cevap bulabilirsiniz ama genel olarak her araştırmanın tek bir amacı vardır: Yaşadığımız dünyayı daha iyi anlamak. Başarılı bir araştırma çalışması, bu amaca en yakın sonuçlar çıkarabilen ve insanların geleceği şekillendirmesine yardımcı olabilen çalışmadır. Fakat yapılan bu araştırmaların gerçekten etkili olup olmadığını nasıl anlarsınız?

Etki metrikleri

Yapılan bir araştırmanın, insanlar arasında ve akademi dünyada etkili olup olmadığını anlayabileceğiniz en genel metrik, makaleye yapılan alıntıların sayısıdır. Bu, tüm dünyada, genel olarak kullanılan bir ölçümleme yöntemidir. Fakat burada şöyle bir durum vardır: Bir araştırmayı yayınlamak, neredeyse iki yıl almaktadır. Bu yüzden, alıntılama sayılarını ölçmek devamlı kontrol etmeniz gereken, çok uzun süren bir süreçtir.

“Altmetrics” denilen makale metrikleri de, bir araştırmanın etkilerini ölçmek için kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yöntemde, medyada makaleniz hakkında çıkan haberler ve sosyal medyada bu konuda yapılan yorumlar göz önüne alınır. Ama, bu ölçümde de,  yorumlar ancak makale yayınlandıktan sonra yapılmaktadır, yani hala ciddi anlamda bir gecikme söz konusudur.

Sorumluluk alın

Çoğu akademisyen ve araştırmacı, makale yayınlandıktan sonra bunun reklamını yapmaz. Genellikle, bu işi iletişim departmanına bırakırlar (eğer varsa) ve kendileri bu sorumluluğu almak istemezler. Fakat günümüzde, her konuda olduğu gibi akademik bir makale için de, araştırmacı bir etki yaratabilmek amacı ile,  bizzat kendisi, tanıtım yapmalıdır. Bunu yapabileceğiniz bir çok ortam vardır; alanınızla ilgili akademik konferanslara gidebilir, farklı bloglarda makalenizden bölümler yayınlatabilir, alanınızdaki lider akademisyenlerden görüşme talep edebilir ve onların destek vermesini isteyebilirsiniz. Ayrıca, interneti de etkili bir şekilde kullanabilir, sosyal medyada araştırmanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Örneğin, çok az bir bütçe ile, sosyal medyada, belli kişilerin görebileceği reklamlar verebilirsiniz. İnanın, bunun oldukça büyük bir etkisi olacaktır.

Yorumları dikkate alın

Araştırmanızın, duyurulmasını sağlamak, işin sadece bir kısmıdır; eğer hedef kitleniz ile iyi bir iletişim kurabilirseniz, onlar da sizinle etkileşime geçecektir ve bunun sonunda da birçok yorum gelecektir. Örneğin, yeni bir hikaye arayan medya çalışanları, verilerinize ulaşmak isteyen meslektaşlarınız veya sizin çalışmanıza benzer araştırmalar yapan doktora öğrencileri bunlardan bazılarıdır.

Size ve araştırmanıza ilgi gösteren bu kişiler ile, ne kadar iyi iletişim kurar ve yorumlarına ne kadar değer verirseniz, araştırmanızın yarattığı yankı da o kadar büyük olacaktır.

X

Ücretsiz makalelerinizi tükettiniz.

Araştırma yazarlığı ve akademik yayıncılık konusundaki tüm kaynaklarımıza sınırsız erişim sağlamak için ücretsiz üye olun:

  • 320 + blog makaleleri
  • 50+ Web Seminerleri
  • 10+ Uzman podcast
  • 10+ e-Kitap
  • 10+ Kontrol Listesi
  • 50+ İnfografikler