Verimli çalışmaya geçmeden önce bazı önyargıları gözden geçirelim:

AkademikÇok çalışmak ile uzun saatler çalışmak iki farklı şeydir.
Uzun süre çalışmak sanki daha fazla çalışmak için iyi bir şans gibi görünse de işin aslı öyle değil. Çünkü çalışma saatini uzatmak konsantrasyonu bozuyor. Araştırmalar gösteriyor ki en üretken insanlar günde 3-4 saat çalışıyorlar. Özellikle de zihnin daha açık olduğu sabah saatlerinde! Her ne kadar sabah insanı olmasanız da sabah kalkar kalkmaz birşeyler yazmayı deneyin. Farkı göreceksiniz. Çünkü insanlar öğleden sonra daha çok yönetimsel işlerle veya sosyal aktivitelerle ilgileniyorlar. Ayrıca öğleden sonra beyin, yaratıcılık gerektiren işlerde daha verimsiz çalışıyor.

Günün her saatinde aynı verimlilikte çalışamazsınız. Kendi çalışma ritminizi öğrenmek daha kısa sürede daha çok iş yapabilmenizi doğal olarak daha verimli çalışabilmenizi sağlar.

Birden çok iş yapmak verimsizdir
Aynı anda birden çok şeyle uğraşmak yaptığınız işin verimini düşürür. İnsan beyni en verimli en üretken şekilde çalışabilmek için odak noktasını tek bir iş üzerinde odaklamalıdır. Yaptığınız her başka iş siz fark etmeseniz bile asıl işinizden götürecektir. Yapılan araştırmalara göre bu durum herkes için geçerlidir.

VERİMLİ ÇALIŞMA İPUÇLARI

Planlama için zaman ayırın
Herhangi planı olmayan bir toplantıda saatlerce amaçsız bir şekilde oturduğunuz oldu mu? Eğer olduysa o zaman plansızlığın ne kadar zaman kaybettirdiğini biliyorsunuzdur. Planlar sizin önceliklerinizi belirlemenize ve iş akışınızı yönetmenize yardımcı olur. Örneğin araştırma sırasında not tutmak yerine önceden bazı araştırma özetlerine sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu biliyor musunuz? Bu küçük detay bile size haftalarca zaman kazandırabilir.

Ölü zamandan faydalanmak için taşınabilir teknolojileri kullanın
Cep telefonları ve tabletleri toplu taşımacılıkta kullanarak bu ölü zamanları değerlendirebilirsiniz. Otobüste, trende, metrobüste bu zamanı iyi değerlendirin. Şahsen ben bazı araştırma okumalarımı bu şekilde çok yaptım. Eve gelince ise çalışmama kaldığım yerden devam ettim.

Hayır demeyi öğrenin
Başkalarından gelen yardım talepleri araştırma süreciniz boyunca olacaktır. Fakat burada önemli olan sizin kendi zamanınız, bu yüzden önceden yaptığınız plana göre hareket edin. Böyle bir talep gelirse önce takviminizi kontrol edin ve gerçekten bu işi yapmak istiyor musunuz düşünün. Katkıda bulunmak başarınız için tabii ki önemli bir adım fakat uzun dönemde size hangisinin yararı olacak: Az az her şeyi yapmak mı ya da tek birşeyi en iyi şekilde yapmak mı? Karar sizin.

Bazı işleri başkalarına yaptırın
Tekrar tekrar yaptığınız işleri otomatize edebilirsiniz. Unutmayın, zamanınız değerlidir. Bu yüzden başka bir kişinin sizden daha kısa sürede ve daha iyi yapabileceği bir iş için zamanınızı harcamayın. Örneğin sanal asistanlar verimli olabilir ve nispeten daha ucuzdurlar. Epostalarınızı cevaplamak veya ufak bir araştırma için birilerini tutmak zaman ve değer açısından size daha yararlı olabilir. Kullanabileceğiniz dış kaynakları düşünün, diğer çalışma arkadaşlarınızdan yardım isteyin.

Önceliklerinizi yönetmenize yardımcı olacak araçlar kullanın
Bazı e-postalar acil olabilir. Bunların önceliği sizin için çok olmasa da cevap vermeniz gerekecektir. Fakat zamanınızı uzun dönemde sizin için daha önemli olacak olan araştırmalara ayırmak için bu tarz şeyleri önceliklendirmeniz lazımdır. Bunlar için  bazı araçlar ve uygulamalar kullanmanız hayatınızı kolaylaştıracaktır. Örneğin yapacaklar listesi tutmanıza yarayacak bir uygulama, e-posta hatırlatıcısı veya  takvim uygulamaları, akademik forumlar çalışma hayatınızı hiç olmadığı kadar verimli bir hale getirebilir.

Tüm bilgileri tek bir yerde toplayın ve yedeğini aldığınıza emin olun
Bu kadar çalıştıktan sonra herhalde başınıza gelmesini istediğiniz en son şey bu bilgileri kaybetmek olacaktır. Bu yüzden bulut teknolojilerini kullanmak bilgileri kaydetmek için iyi bir çözüm olacaktır. Hem tüm bilgileriniz tek bir yerde olur hem de onlara istediğiniz yerden ulaşabilirsiniz. Buna ek olarak laboratuvar bilgi yönetim sistemi gibi yazılımlarla bütün takımın proje için veri depolama hızını arttırabilirsiniz.

Üretkenliğinizi erteleyin
Eğer yapılacaklar listenizdeki görevler sizi endişelendirmeye başladıysa, yeni bir makale yazmak gibi başka bir işe geçin ve o görevleri bir süreliğine erteleyin. Eğer bir çalışma esnasında ara verip başka bir iş yapmanın üretkenliğinizi arttırdığına inanıyorsanız, ara ara bunu deneyebilirsiniz. Fakat şunu da unutmayın, eğer yeni bir makale yazmak için ara verdiyseniz o makale bir fikri geliştirmek üzerine olmalıdır. Sıfırdan mükemmel bir makale yazmaya kalkarsanız o iş sizi rahatlatmak yerine daha da  strese sokabilir.

Share Button