18

Kudos Araştırmalarınızın Görünürlüğünü Artırır Mı?

Araştırmacılar devamlı yayınlarının okuyucu sayısını ve yayınlarına yapılan atıfların miktarını artırmaya çalışırlar. Kudos tam da bunu yapmalarına yardımcı olmayı hedefleyen internet tabanlı bir hizmet.

Araştırmacılar Kudos’ta şunları yapabiliyor:
– Yayınlarına link koyabiliyor,
– Konu uzmanı olmayan okuyucularının sayısını artırmak için basitleştirilmiş tasvirler ve açıklamalar ekleyebiliyor,
– Makaleleriyle bağlantılı çalışma ve kaynakların linklerini koyabiliyorlar.

Kudos aynı zamanda araştırmacıların bu hizmeti ne kadar verimli kullandığı ile ilgili geribildirim de veriyor. Örneğin platformda yayınlanan yayınların kaç defa indirildiğini ve bu yayınlara kaç tane atıf yapıldığını da gösteriyor.

Uzmanlarımızın Kudos ile ilgili ne düşündüklerini görelim:

Stephanie
“Herhangi bir araştırmayı en iyi anlatacak kişi, o araştırmayı yapan kişinin kendisidir. Kudos da buna uygun bir platform sağlıyor.”

Akademik dünyada yayınlanan makalelerin sayısı arttıkça araştırmacıların yayınlarının etkisini ölçmeleri ve çalışmalarının görünürlüğünün artmasında aktif bir rol alması da şart oluyor. Kudos araştırmacıların tam da bunu yapabilmelerine imkân veren yeni bir yöntem sunuyor.

Kudos’un sunduğu araçlardan bazıları, araştırmacılara çalışmalarını kısa başlıklar ve özetlerle hedef kitlelere doğrudan açıklama, çalışmalarının anlaşılmasını kolaylaştıran diğer materyalle bağlantılandırma ve sosyal medya vasıtasıyla çalışmalarını paylaşma imkânı tanıyor.

Araştırmacıların çoğu çalışmalarının etkisini artırma konusunda kendilerini sorumlu hissediyor ama nereden başlayacaklarını bilemiyor. Kudos yazarlara, araştırmacılara, yayıncılara ve kurumlara faydalı, çok yönlü ve kullanımı basit bir “alet takımı” sunuyor.

Y. Lisans, Disiplinler arası Çalışmalar

6 yıldan fazla araştırma ve akademik metin düzenleme deneyimi, ABD


Timothy
“İnsanların kendi reklamlarını yaptığı bu çağda Kudos belki biraz fazla göze çarpan ama muhtemelen ihtiyaç duyulan bir pazarlama aracı sunuyor…”

 

Kudos, çok sayıda akademik platformda ve sosyal medya sitesinde, muhtemelen uzman olmayanlara yönelik tasvirler ve pazarlama stratejileri kullanarak, akademik dergilerde çıkan makalelerin etki ve görünürlüğünü artırmak için tasarlanmış. İnsanların kendi reklamlarını yaptıkları bu çağda Kudos, çekingen akademisyenlere çalışmalarının aradıkları ilgiyi görmesini garantilemek için belki biraz fazla göze çarpan ama muhtemelen ihtiyaç duyulan bir pazarlama aracı sunuyor. Kendi reklamlarını yapma konusunda yeterince mahir olan kişiler, bu aracı hâlihazırdaki şişkin sosyal medya portföylerine gayet çabuk ve gayet doğal bir şekilde katabilir, kafalarını kuma gömmüş olanların çabaları da karanlıkta bırakabilirler. Web sitelerinde bu açık seçik belirtilmiş olmasa da, Kudos ekibinin iletişim ve pazarlama becerileri ile bu platform, akademik ürünlere ana akım medyaya katılma konusunda eşsiz bir imkân sunabilir.

Doktora, Kanser

12 yıldan fazla bilimsel ve tıbbi yazarlık deneyimi, Avustralya


William
“Kudos’a ne verirseniz onu geri alıyorsunuz.”

Kudos’un uygulamada nasıl çalıştığını görmek için web sitelerine üye oldum ve rastgele çeşitli yazarlara tıkladım. Bir yazar, seçimlik bir portre resmi ve ilgi alanlarının özeti eşliğinde önüme geldi. Yayınlar listesi de verilmişti ki bu liste kullanılan bilgisayar sistemi buna izin veren bir yayıncıya aboneyse indirilebiliyordu. (Ev bilgisayarımda bu mümkün olmadı, iş bilgisayarım oldu.) Makalelerin herhangi bir basitleştirilmiş tasvirini görmedim. Belki de bu makaleleri sadece uzmanların okumak isteyeceğini düşündükleri için bu tasvirlerin lüzumsuz olduğunu düşündükleri içindir. Öte yandan, kitap başlıkları yayınlandığında, birçok kez Bu ne hakkında? başlığı altında bunların kısa özetleri verilmişti. Bundan sonra da Neden önemli? başlığı altında bir tanıtım paragrafı, Başka ne ilgili olabilir? başlığı altında da bağlantılı başka çalışmalara linkler yer alıyordu.

Kudos’un iddiasına göre, bu hizmeti kullanan araştırmacıların platforma koydukları yayınların görünürlüğünde %19’luk bir artış oluyor. Platformda yayınlananların kalitesi birbirinden çok farklı olduğu için ben bu sayının kişiden kişiye hayli değişeceğini düşünüyorum. Bazı yayınlar gayet yavan. Yazarın adı ve yayına yapılan link dışında ne bir fotoğraf ne yazarla ilgili bilgi, ne de başka bir şey içeriyor. Bu yazarlar muhtemelen Kudos’tan fazla bir fayda devşirmiyor. Öte yandan, bazı yazarların yayınları üzerinde hayli zaman harcadığı belli oluyor. Bu yazarlar; tasvirler, tanıtımlar ve bağlantılı çalışmalara linkler koymuşlar. Bu kişiler Kudos’tan gerçekten bir fayda devşirebilir. Kudos çok kısa bir zaman önce kurulduğu için ne kadar etkili olacağını öngörmek kolay değil. Ama muhtemelen Kudos’a ne verirseniz onu geri alıyorsunuz.

Doktora, Organik Kimya

6 yıldan fazla bilimsel ve tıbbi yazarlık deneyimi, ABD


Laura
“En bariz olumlu tarafı görünürlük…”

Araştırmacıların yayınlanmış çalışmalarının etkisini görmek için kullanabilecekleri Kudos’un ardındaki fikir ilginç. Bu konseptin hem olumlu hem de olumsuz tarafları var. En bariz olumlu tarafı görünürlük. Bu platform sayesinde bilgi daha geniş bir kitleye yayılabiliyor, bu da yapılan çalışmaların sayısında bir artışa yol açabilir. Ancak bu, verilerin biraz fazla göklere çıkarılmasına ve belki de sonuçların yanlış yorumlanmasına yol açabilir. Örneğin, bir makale değerlendirilirken, dergi hakemleri temelsiz iddiaların metinden çıkarılmasını sağlarlar. Benim korkum odur ki Kudos temelsiz iddiaların boy attığı bir platform haline gelebilir.

Doktora, Moleküler ve Hücresel Biyoloji

10 yıldan fazla bilimsel ve akademik metin düzenleme deneyimi, ABD


Hiroshi
“Kudos araştırmacıların çalışmalarını kolayca paylaşabilecekleri özel bir veri tabanı yaratmış.”

Arama motorları birçok insanın gündelik hayatında kullandığı kullanışlı araçlar haline geldi. Dünya kadar bilginin sadece birkaç tuşa dokununca toparlanabildiği bir çağda yaşıyoruz. Ancak, konu araştırma yayınlarına geldiğinde, yazınızın diğer yayınların arasında kaynaması çok kolay. Herkesin kolayca ulaşabileceği doğru ve yanlış bu kadar çok bilgi içerisinde, ciddiye alınmayı bırakın, fark edilmek bile zor. Standart bir arama motoru genel bilgiler için gayet uygun olabilir, ama Kudos araştırmacıların çalışmalarını kolayca paylaşabilecekleri özel bir veri tabanı yaratmış.

Kudos çalışmanızda arama yapılmasını, çalışmanızın doğrulabilmesini ve çalışmanıza diğer araştırmacılar tarafından atıf yapılmasını kolaylaştırıyor. Bu çok zaman ve para yatırımı yapılmış, başlangıç aşamasındaki araştırmalar için özellikle önemli. Kudos’un ücretsiz veri tabanına kaydolarak, yayıncıların araştırmalarını meslektaşlarına, eğitimcilere, öğrencilere, kurumlara ve çevrelerindeki diğer insanlara kolayca erişilebilir kılmak için sadece birkaç kolay adım atmaları yetiyor. Çalışmalarını yükledikten sonra, araştırmacılar bunların ne kadar indirildiğini, bunlara ne kadar atıf yapıldığını ve daha başka birçok şeyi izleyebiliyor, bunun sayesinde yükledikleri her bir yayının etkisini ölçebiliyorlar.

Bilimin ilerlemeye devam etmesi için yeni keşif ve buluşların hak ettikleri şekilde tanınması ve dolaşıma girmesi gerek. Kudos’un veri paylaşım ağı kişiyi standart arama motorlarının karmaşasından sıyırıyor ve araştırma camiasını bir araya getiriyor. Kudos’un iyi düzenlenmiş kütüphanesi önemli bulguların paylaşımındaki belirsizlikleri ortadan kaldırıyor ve bilim camiasını güncel yayınlarla irtibatta tutuyor.

Y. Lisans, Bilgi Teknolojisi

11 yıldan fazla İngilizce-Japonca çeviri deneyimi, Japonya


Malu
“Kudos dünyanın dört bir yanındaki araştırmacılar için benzersiz ve faydalı bir araç.”

Benim ilk olarak Kudos’un Researchgate gibi diğer araçlarla benzerliği ve yayıncıların çoğunun paylaşım araçlarının kolayca erişilebilir olması dikkatimi çekti.

Kudos, akademik çevrelerde ve sosyal medyada yayınlanan her bir yazının etkisini görme ve bu etkiyi geliştirme imkânı veriyor. Kudos’u geçmişteki benzeri diğer girişimlerden ayıran şey, Tweet, Facebook ve Google mesajı sayısı, bloglarda geçme miktarı vb. Altmetric verilerine doğrudan erişim sağlaması. Birçok akademik kurum mensuplarını araştırmalarının etkisi ile ilgili muhtelif verileri toplamaya teşvik ediyor. Bunların arasında araştırmaların sosyal medyadaki etkisi de var ve Kudos bu türden verilerin devşirilmesine elveren benzersiz bir araç.

Tek eleştirim şu ki bu biraz haksız bir eleştiri olabilir: Bu araçta geliştirilmesi gereken daha çok şey var. Google Akademik sıkça kullanılan bir araştırma aracı ama “yazının Google Akademik aramalarında çıkma sayısı” Kudos dâhil hiçbir araçta verilmiyor. Bu veri, bir yazının dünyanın geri kalanı için ne kadar önemli olduğu konusundaki, hâlihazırda elimizde bulunan en sağlıklı gösterge olmasına rağmen…

Doktora, Biyoloji

12 yılda fazla bilimsel yazım ve metin düzenlemesi deneyimi, İngiltere

X

Ücretsiz makalelerinizi tükettiniz.

Araştırma yazarlığı ve akademik yayıncılık konusundaki tüm kaynaklarımıza sınırsız erişim sağlamak için ücretsiz üye olun:

  • 320 + blog makaleleri
  • 50+ Web Seminerleri
  • 10+ Uzman podcast
  • 10+ e-Kitap
  • 10+ Kontrol Listesi
  • 50+ İnfografikler