Bir veya daha fazla kişiye karşı sorumlu olmak yöneticiler için yaygın bir uygulama haline gelmiştir. Kendi laboratuvarınızı yönetebilir veya bölümünüzün anabilim dalı başkanlığına doğrudan raporlayabilirsiniz. Aynı zamanda bölüm içinde başka kişiler, farklı kurumlar ve size fon sağlayan ajanslar ile farklı bir raporlama ilişkisi içinde olabilirsiniz.

1504249_origBunların hepsi bir organizasyon şemasında veya yazılı prosedürlerde güzel gözükse de gerçekler daha farklı olabiliyor. Örneğin araştırma takımınızda bulunan kişilerden bazıları farklı bütçelerden para alıyor olabilir ve bu bütçelerden sorumlu kişiler farklı metriklere göre teşvik ediliyor olabilirler. Buna ek olarak konu hakkındaki ilgili projeler farklı çıktılara ve bitiş sürelerine sahip olabilirler. Bunun sonucu ise hiç de iç açıcı değildir. Birden fazla kişiye veya kuruma hesap vermek durumunda kalan araştırmacılar genelde kendilerini iki kapı arasında sıkışmış gibi hissederler. Bu durum da araştırmanın ve akademik çalışmanın geleceği için hiç de parlak değildir.

Akademik gerçekler
Akademik araştırmalar söz konusu olduğu zaman bir projeyi başarılı bir şekilde teslim etmek için gerekli olan dinamikler genelde aynıdır. Örneğin bir üniversitede veya tıp merkezinde bulunan bir laboratuvarı düşünün, bu laboratuvar da araştırma partneri kurumsal bir firma tarafından destekleniyor olsun. Bu firmadaki karar verici kişileri saymanız için büyük ihtimalle tüm el ve ayak parmaklarınızı kullanmanız gerekecektir. Daha yönetim kuruluna gelmedik bile. Kısaca işin özü bu kişiler oldukça çok sayıdadır. Eğer araştırma farklı bölümlerden konular içeriyorsa bu sayı daha da büyür ve departmanlar arası ego savaşları daha da artar.

Akıl sağlığınızı korumak
Bir organizasyonda aynı seviyede farklı iki kişiye rapor vermek ile farklı seviyedeki iki kişiye rapor vermek arasında büyük bir fark vardır. Örneğin bir direktör, müdürün tüm onayladıklarını reddedebilir fakat gelin görün ki sizin performansınızı değerlendiren ve ödemenizi yapan da o müdürdür. Bu durumda kime yaranacaksınız?

Herhangi bir projenin başlangıcında net kurallar ve beklentiler oluşturmak önemlidir. Daha sonra bu beklentilerdeki değişime odaklanıp, ona göre projenin adımlarını tamamlamak başarıyı getirebilir. Bu değişimler fazlalaşmaya başladığı zaman yapılacak en iyi şey hızlı ve sıkı bir şekilde karar vericiler ile iletişim sağlamaktır. Örneğin araştırmanızdan gelen ilk veriler beklentileri karşılamıyorsa, diğer verileri bekleyip zaman kaybetmeyin. Sonuçlar olumsuz da olsa bunları raporlayın ve olası nedenlerini anlatın. Kötü haber almaktansa hiç haber almamak daha iyidir felsefesinde olan direktörler bile sonuçlar hakkında bilgi sahibi olmak ister.

İki veya daha fazla yöneticiye rapor vermek genelde çatışmalara neden olan tatsız bir durumdur. Hem kurumsal ve hem de akademik çevrelerde bulunan politik kişiler bu tarz bir senaryoyu oynamakta beceriklidirler. Siz de kendinizi yapmanız gereken işlerden çok herkese başınızı eğerken bulabilirsiniz. Bir yandan hedefleri tutturmaya çalışırken bir yandan da imkansız şeylerin yapılamayacağını anlatmak içi biraz istekli ve nazik olmak gerekebilir. Eğer bu karaktere sahip değilseniz, bunu geliştirmek için maalesef karşınıza çok fırsat çıkacaktır.

Share Button